KLACHTEN

HEB JE EEN KLACHT OVER JE VERLOSKUNDIGE? BLIJF ER NIET MEE RONDLOPEN.

Het is belangrijk dat het contact met de verloskundige en andere professionals in onze praktijk deskundig en aangenaam verloopt en dat je je goed voelt bij hen. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt. Wat kun je dan doen?

Bespreek je klacht met je verloskundige

Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? Vertel het ons dan. Liefst zo snel mogelijk, maar óók als je er al een tijdje mee rondloopt. Dan praten we er samen over en proberen we er snel iets aan te doen. We maken graag een aparte afspraak met je, zodat we rustig de tijd hebben om te praten. Als je het lastig vindt om het gesprek te voeren, kun je iemand die je vertrouwt meenemen naar dit gesprek.

Schakel een klachtenfunctionaris in

Wil je meer weten over je rechten of wil je advies? Wil je je klacht eerst met iemand anders bespreken? Of vindt je het prettig als iemand je helpt bij het indienen van een klacht? Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris. De  functionaris is onpartijdig en alles wat je hem of haar vertelt, is vertrouwelijk. Klantenfunctionarissen bespreken met jou waarover je ontevreden bent en wat je wil bereiken met je klacht. Zij adviseren je wat je kunt doen, helpen je om het gesprek met ons aan te gaan, of ondersteunen je door een brief te schrijven over de klacht. De klachtenfunctionaris kan jou en ons helpen om samen een oplossing te zoeken.

Contact met de klachtenfunctionaris

Neem contact op met een klachtenfunctionaris via klachtverloskunde.nl
De verloskundige probeert, eventueel samen met de klachtenfunctionaris, de klacht binnen zes weken af te handelen. Binnen deze periode ontvang je van ons bericht wat we hebben gedaan met je klacht. Als je er met de verloskundige en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kun je je klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of de klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak.

Kijk voor meer informatie op geschilleninstantie verloskunde.